حکمت با شهوت در یک دل جای نمی گیرد . [امام علی علیه السلام]

 

فضّه

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفارش تبلیغ
صبا ویژن





درباره نویسنده
فضّه

تماس با نویسنده

عضویت در خبرنامه
 
آمار بازدید
بازدید کل :77230
بازدید امروز : 2
 RSS 

بسم رب الزهراء

تمدنهای خاورمیانه دارای دو جنبه متضاد بوده‌اند:

1-  فرهنگ الهی که برای هدایت انسان از سوی خدا و به وسیله پیامبران آمده است و انسان را از وساوس شیطانی و تحریکات شهوات و غرایز پرهیز می‌دهد ؛ یرای  شرافت و بزرگواری و انسانیت و ادب و محبت و غیرت احترام قائل است ؛ انسان را موجودی الهی می‌داند که اگر آگاهانه سختی‌های زندگی و تنگناهای حیات مادی را تحمل کند و سخت کوش و فداکار باشد حتما موفق و پیروز است و توفیق انسان را در تقید به معنویات می‌داند ؛ این جنبه  سخت کوشی و قناعت را در راه زندگی معرفی می‌کند و حق را ملاک سنجش همه کارها قرار می‌دهد .

2-  فرهنگ دنیاپرستانه مال‌اندوزانه تجارت پیشه‌ای که همه چیز را از دریچه سود و بهره و استفاده و پول می‌بیند و به طور مستمر با ستفاده از نیروهای غریزی انسان او را به سوی جلب منفعت از هر راه ممکن می‌خواند . فقط به فکر شهوت‌پرستی و لذت‌جویی و ارضاء و اقناع شهوات و غرایز است ؛‌ این تفکر انسان را حیوانی می‌داند غریزی که تنها فرقش با سایر حیوانات در هوش بیشتر اوست و لذا سخت کشیدن و فداکاری کردن و تحمل مشکلات را بی‌معنی می‌داند ؛ موفقیت فقط در امکان رسیدن آدمی به اهداف مادیش است و رفاه و آسودگی و تنعم را هدف زندگی می‌خواند و منافع شخصی محک ارزش قرار می‌دهد .

این دو روحیه به طور مدام در سراسر تاریخ بشر وجود داشته است و همیشه گروهی آن و گروهی این را پسندیده و اجرا کرده‌اند . حتی در میان ادیان الهی نیز این دو شعبه وجود دارد مثلا در اسلام گروهی پیرو اسلام ناب محمدی (ص) هستمند و گروهی اسلام رفاه‌طلب و اسلام آمریکایی را سرلوحه زندگیشان قرار داده‌اند و از این قبیل مثال فراوان است .



نویسنده : » ساعت 8:15 صبح روز پنج شنبه 83 آذر 5


بسم رب الزهراء

گفتیم که منطقه خاورمیانه همچون لولایی سه قاره بر قدیم را به هم متصل کرده است و به خاطر رفت و آمد فراوان و مداومی که در سراسر تاریخ در بین بر قدیم در این منطقه در جریان بوده است شهرها و تمدنهای عظیمی در این منطقه شکل گرفته‌است . با یک نگاه برروی نقشه به روشنی معلوم می‌َود که این لولا ، سه گوشواره هم در محل اتصال به هر کدام از قاره‌ها دارد :

1-    حدفاصل خاورمیانه و آسیا که سرزمین ایران است

2-    نقطه اتصال خاورمیانه به افریقا که مصر است

3-  این گوشواره که منطقه را به اروپا وصل می‌کند به نام آسیای صغیر (ترکیه کنونی) و یونان معروف است . روم هم به این بخش اخیر متصل است .

جالب اینکه در این سرزمینها ، تمدنهای بزرگ و باستانی و عمیق شکل گرفته است مانند : تمدن ایران باستان یا تمدن مصر و تمدن اسلام

در سراسر جهان غیر از این منطقه در سه نقطه دیگر تمدنهای باستانی به یادگار مانده ‌است : یکی در چین ، دیگری در هند و سومی از آنٍ سرخپوستها در آمریکای مرکزی است .

ویژگی که منطقه خاورمیانه را از سه تمدن ذکر شده متمایز می‌کند ، بروز و ظهور ادیان الهی در این منطقه است و امروز این فرهنگ و تمدن خاورمیانه‌ایست که بر سراسر عالم مسلط شده و روابط انسانی و اجتماعی و قوانین و مقررات مدنی و نحوه اندیشه بشری و پدیده‌های زندگی او را تنظیم کرده است .

این بدان معناست که آنچه در جهان امروز فرهنگ وتمدن می‌سازد یا ریشه در اعتقادات دینی اسلامی ، مسیحی و یهودی دارد یا در تمدن اروپایی که این خود حاصل رنساس بوده و رنسانس از برخورد دو تمدن اسلامی و مسیحی به وجود آمده است .

 



نویسنده : » ساعت 8:8 صبح روز پنج شنبه 83 آذر 5


بسم رب الزهراء

اگر به نقشه جهان نگاه کنیم می‌بینیم که بر قدیم یا سه قاره آسیا، اروپا و افریقا در یک نقطه به هم متصل است و این سه بخش تنها یک وجه اشتراک دارند که به آن خاور میانه می‌گویند .

جایی که لولای سه قاره است . خاورمیانه امروز به خبرسازترین منطقه جهان و محل برخورد قدرتهای جهان سیاست با یکدیگر است . اما این اهمیت یه زمان ما منحصر نمی‌شود بلکه از زمانهای دور این منطقه مهمترین نقطه عالم بوده ؛ چرا که ظهور ادیان الهی و تمدنهای بزرگ دورانهای گذشته تاریخی در اینجا بوده و شدیدترین جنگها ومهمترین اتفاقات تاریخی در این منطقه رخ داده‌اند.

حال این سؤال مطرح است که چرا این منطقه اینگونه است؟

در این گفتار سعی می‌کنیم که به دلایل آن به صورت اجمالی اشاره‌ای کنیم .

1- اقلیم:  این منطقه از آب و هوای بسیار ملایم و مناسبی برخوردار است . رطوبت هوا و بارندگی سالیانه و درجه حرارت محیط در حد متعادل است . گیاهان و پستی بلندیها در حد متعادل می‌باشند. و به طور کلی شرایط آب و هوا و خاک به گونه‌ایست که می‌تواند به راحتی جمعیتهای فراوانی را در آبادیهای خود ساکن کند.

اساسا مدیترانه از ریشه Medium  گرفته شده است به معنای میانه ، وسط و معتدل .

2- اقتصاد: مهمترین مسأله جهان بحران انرژی است ولی این مشکل در خاورمیانه به علت ذخایر عظیم نفت و گاز کمتر به چشم می‌خورد . بنابراین اینجا همیشه مورد توجه دول استعمارگر بوده تابتوانند با تسلط بر منابع انرژی هم نیازهای خودشان را برطرف کنند و از سوی دیگر با کنترل انرژی بر جهان حکومت کنند. اما آنچه که از نظر اقتصادی در این منطقه از هر چیز دیگر مهمتر آن است که خاور میانه نقطه اتصال سه قاره است و از قدیم الایام مل تردد کاروانهای تجارتی بوده است و حتی در زمان حال هم این مسیر بهترین و ارزانترین مسیر عبور محموله‌های تجاری جهان است که بین سه قاره رد‌ و بدل می‌شود.

تقریبا تمام راههای خشکی و دریایی از هریک از این سه قاره باید از این منطقه بگذرند زیرا دور تا دور افریقا دریاست و تنها از طریق صحرای سینا به خاورمیانه متصل است . دوقاره دیگر نیز اگرچه دارای یک مرز طولانی خشکی از دریای سیاه تا قطب شمال به یکدیگر هستند اما به دلیل وجود کوههای اورال در این امتداد رفت و آمد بین این دو قاره باید از شمال دریای خزر و از میان کوههای اورال باشد که هم ناامن هستند و هم در زمستانها بسیار سرد و غیر قابل عبور می‌باشند . اساسا هر کاروانی که از آسیا می‌خواهد به اروپا و افریقا سفر کند اغلب باید از ایران عبور کند . و محل اتصال اروپا به آسیا ترکیه فعلی است که در گذشته به آن آسیای صغیر می‌گفتند.

در کل محل عبور کاروانهای تجاری که بین این سه قاره بزرگ و پر جمعیت در حال رفت و آمد هستند منطقه محدود است که شامل خوزستان ، شمال عربستان ، عراق ، سوریه ، اردن ، لبنان و فلسطین می‌شود . یعنی همان منطقه خاور میانه ، سرزمینی که از یکطرف به خلیج همیشه فارس و صحرای نجد محدود است و از طزف دیگر با کوهای کردستان و آذربایجان و از طرف سوم با دریای مدیترانه محدود شده است . 

حتی راههای اصلی تجارت دریایی نیز در این منطقه قرار داشته اند بخصوص برای کاروانهایی که قصد عبور بین آسیا و اروپا را داشته‌اند (شرقی- غربی) باید ازاین منطقه یعنی کانال سوئز می‌گذشتند .

بنابراین همه قدرتهای جهانی می‌خواسته و می‌خواهند بر این منطقه تسلط پیدا کنند زیرا با این کار از دست بالا و قدرت نفوذ زیادی در کل جهان برخوردار شده و می توانند در اراده جمعی دنیا تأثیر گذار باشند .

رفت وآمد کاروانها در منطقه خاورمیانه آن قدر فراوان و مؤثر بوده‌اند که سراسرتاریخ سیاسی ، ادبیات ، داستانها و اشعار و مثلهای مردمان این منطقه آمیخته با این قضایاست . و یکی از مشهورترین و قدیمیترین این وقایع ، داستان حضرت یوسف است که وقتی به دست برادرانش در چاهی در کنعان - که همین فلسطین امروزی است - انداخته شد ، کاروانی او را از چاه در آورده و به مصر برد و به صورت برده فروخت .

این واقعه نشان می‌دهد که در آن روزگاران بسیار دور به طور مداوم کاروانهایی از مناطق دیگر به کنعان می‌آمده و از آنجا به سمت افریقا می‌رفته‌اند و کالاهای خود را مبادله می‌کرده‌اند . البته قدمت این راهها هنوز بسیار بیش از اینهاست . طبیعی است که در مسیر این راهها شهراهای فراوان درست می‌شده و رشد می‌کرده است . شهرهایی که اکنون در این‌ سرزمین وجود دارد از قدیمی‌ترین شهرهای جهانند .

 


 



نویسنده : » ساعت 8:5 صبح روز پنج شنبه 83 آذر 5


بسم رب الزهراء

 

 امیرالمؤمنین   (علیه السلام) :

اگر باطل با حق در نیامیزد ، حقیقت‌جو آنرا شناسد و داند ؛ و اگر حق به باطل پوشیده نگردد ، دشمنان را مجال طعنه زدن نماند . لیکن اندکی از این و آن برگیرند تا بهم در آمیزند و شیطان فرصت یابد و حیلت برانگیزد تا بر دوستان خود چیره شود و از راهشان به در برد اما آن را که لطف حق دریاته باشد ، نجات یابد و راه حق را به سر برد.     

        (نهج‌البلاغه؛ خطبه 50 ؛ ترجمه سید جعفر شهیدی)

 امروز روزگار فتنه است و حق و باطل سخت به هم آمیخته . در سراسر این جهان پرآشوب ، نسل جوان با تشنگی، شیدا و شیفته به دنبال حق است؛ حقیقت را می‌جوید؛ حقایق را طلب می‌کند و خوب می‌داند که رنگ حقایق چون شقایق، سرخ است و برای رسیدن به آن باید جان را فدا نمود.

برای آلودن این عشق پرشور، صاحبان زر و زور و تزویر با تمام قدرت شیطانیشان به میدان آمده‌اند. اصلی‌ترین حربه دشمن آمیختن حق و باطل به یکدیگر است و او برای رسیدن به این منظور از هچ سرمایه‌گذاری کلانی باک ندارد، چرا که همه هستی او در گرو سرکوب این نسل است.

جهود (صهیونیست نه هر یهودی دیگری)که منابع عمده قدرت اقتصادی را در سطح جهان تحت سیطره خود در آورده است می‌کوشد تا با به کار گرفتن بازوان اختاپوسی خود : مواد مخدر، الکل، شهوات جنسی، ترویج ماده پرستی و حب جاه و مال، حقیقت‌جویی نسل جوان را له کند.

جهود با تکیه بر توانمندی‌های اقتصادی‌اش، به جریان‌سازی‌های فرهنگی سیاسی و اجتماعی روی‌ آورده است و می‌کوشد تا با تحریف حقایق، فکر و اندیشه انگیزه جوانان را  هدف قرار دهد.

 اینجا لطف حق سنگ محکی قرار داده است  " تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد".

سنگ محکی که به خوبی کمک می‌کند تا شبه طلای تقلبی از طلای راستین در جریانات فرهنگی، هنری، سیاسی و اقتصادی باز شناخته شود.

 این سنگ محک چیزی نیست جز قدس، انتفاضه‌اش، مردمان مسلمان انقلابی و مظلومش و در نهایت سنگهای انتفاضه‌اش.

  قدس آزمون فتنه‌های روزگار ماست.

 هر جریان داخلی و خارجی و محلی یا بین المللی که داعیه آزادی قدس شریف را نداشته باشد بدون شک منحرف و وابسته به صهیونیست است.

  صهیونیستها سالهاست می‌کوشند تا با تربیت متفکرانی در صحنه فلسفه سیاسی سنگ محک قدس را بشکنند و تئوری‌های سیاسی و گفتگوهای دیپلماتیک را به جای حق بنشانند.

 دنیای امروز صحنه نبرد دو جریان ریشه‌دار تاریخی است: اول شیعیان راستین مولای متقیان آن فاتح خیبر؛ و دیگر جهود خیبری.

 اما امروز دیگر یهود در پس حصارهای قلاع مستحکم خود پنهان نیست بلکه در جلوه رنگ و نیرنگ و طنین هزار حرف و جمله مزورانه در صدها نشریه بین المللی، شبکه‌های ماهواره‌ای کمپانی‌های فیلمسازی، مراکز علمی و تحقیقاتی و مجموعه‌های عظیم‌ اقتصادی؛ از زبان دانشمندان، سیاستمداران، نویسندگان و هنرمندان وابسته، پنهان شده است.

  و معیار شناخت همه اینها قدس است.

  امروز هرکه از آزادی قدس نگوید و در این راه نکوشد، خائن به فرهنگ عدالت و انسانیت، در چهار گوشه عالم است.

 صهیونیستها بسیار کوشیده‌اند و می کوشند تا از زبان چهره‌های به ظاهر موجه ماجرای قدس را تحریف کنند و حق را به باطل بیامیزند.

  بازگرداندن مسجدالاقصی- این قبله نخست مسلمین- به آغوش جهان اسلام حق است؛ آزادی فلسطین حق است؛ تجلیل از فرهنگ جهاد و شهادت طلبی حق است؛ راه امام خمینی(ره) و ستیز بی‌امان تا محو کامل اسرائیل حق است.

 پذیرفتن موجودیت اسرائیل غاصب به هر نحو از انحاء باطل است؛ سرپوش گذاردن و به فراموشی سپردن جنایات وحشیانه صهیونیسم بین‌الملل در خاورمیانه و غیر آن باطل است؛ دفن دخترکان هتک حرمت شده فلسطینی و بوسنیایی و عراقی و افغانی و... شستن خون اطفال بی‌گناه مسلمان که توسط سربازان استکبار به شهادت رسیده‌اند از حافظه جهانیان باطل است؛ ترویج این گمان که اسرائیل را می‌توان با زبانی جز زبان زور بر سر جای خود نشاند باطل است.

  سخن حق اینکه اسرائیل و حامیانش باید نابود شوند و فلسطین به اسلام و فلسطینیان بازگردانده شود.

                                                             

                          ان ‌شاء الله



نویسنده : » ساعت 1:19 عصر روز سه شنبه 83 آذر 3


 

بسم رب الزهراء

سلام

می خوام شروع کنم بنویسم اما هر دفعه یه موضوع به ذهنم می رسه حالا من موندم به کلی موضوع جورواجور کوچیک و بزرگ باربط و بی ربط برای همین هم تصمیم گرفتم بیام اینجا و از خوانندگان بخوام که نظر بدن من راجع به چی و کی بنویسم (البته می دونم که نوشته هام چنگی به دل نمی زنه) شما هم حالا زحمت بکشید اول نظر بدید و بعد منو تحمل کنید ممنون می شوم.

اینم بگم سعی خودم رو می کنم که جدید بنویسم دو تا موضوع را هم بیشتر دوست دارم:

1-     یهود و صهیونیسم

2-     غربت اهلبیت و ولایت در زمان حال

خواهش می کنم زودتر جواب بدید

 



نویسنده : » ساعت 9:8 صبح روز یکشنبه 83 آبان 10


بسم رب الزهراء

سلام بر آسمانی ترین موجود خاکی سلام بر حبیبه خدا سلام بر دلیل بودن خاک و سلام بر صاحب آب

با نام عاشق و معشوقی شروع می کنیم که عشقشان باعث خلق عالم است

و به نام مادرم, مادر شیعه

ای مادر به یادت  و به نامت شروع کردم و نام فضه را بر خود گذارده ام تا شاید به این محب (نه شیعه که آنان قلیلند) که با کوله باری از گناه به سویت آمده نظری اندازی و دستم بگیری و از گناه به در آوری و به این اسیر(گنه) طعامی دهی از نور و جامی از می طهور 

 



نویسنده : » ساعت 1:54 عصر روز پنج شنبه 83 آبان 7

<      1   2   3