بنده، دانشمند نباشد مگر آنکه بر بالاتر ازخود حسد نورزد و فروتر از خود را خوار نشمرد [امام باقر علیه السلام]

 

گوشواره‏های لولا - فضّه

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفارش تبلیغ
صبا ویژن





درباره نویسنده
گوشواره‏های لولا - فضّه

تماس با نویسنده

عضویت در خبرنامه
 
آمار بازدید
بازدید کل :77360
بازدید امروز : 12
 RSS 

بسم رب الزهراء

گفتیم که منطقه خاورمیانه همچون لولایی سه قاره بر قدیم را به هم متصل کرده است و به خاطر رفت و آمد فراوان و مداومی که در سراسر تاریخ در بین بر قدیم در این منطقه در جریان بوده است شهرها و تمدنهای عظیمی در این منطقه شکل گرفته‌است . با یک نگاه برروی نقشه به روشنی معلوم می‌َود که این لولا ، سه گوشواره هم در محل اتصال به هر کدام از قاره‌ها دارد :

1-    حدفاصل خاورمیانه و آسیا که سرزمین ایران است

2-    نقطه اتصال خاورمیانه به افریقا که مصر است

3-  این گوشواره که منطقه را به اروپا وصل می‌کند به نام آسیای صغیر (ترکیه کنونی) و یونان معروف است . روم هم به این بخش اخیر متصل است .

جالب اینکه در این سرزمینها ، تمدنهای بزرگ و باستانی و عمیق شکل گرفته است مانند : تمدن ایران باستان یا تمدن مصر و تمدن اسلام

در سراسر جهان غیر از این منطقه در سه نقطه دیگر تمدنهای باستانی به یادگار مانده ‌است : یکی در چین ، دیگری در هند و سومی از آنٍ سرخپوستها در آمریکای مرکزی است .

ویژگی که منطقه خاورمیانه را از سه تمدن ذکر شده متمایز می‌کند ، بروز و ظهور ادیان الهی در این منطقه است و امروز این فرهنگ و تمدن خاورمیانه‌ایست که بر سراسر عالم مسلط شده و روابط انسانی و اجتماعی و قوانین و مقررات مدنی و نحوه اندیشه بشری و پدیده‌های زندگی او را تنظیم کرده است .

این بدان معناست که آنچه در جهان امروز فرهنگ وتمدن می‌سازد یا ریشه در اعتقادات دینی اسلامی ، مسیحی و یهودی دارد یا در تمدن اروپایی که این خود حاصل رنساس بوده و رنسانس از برخورد دو تمدن اسلامی و مسیحی به وجود آمده است .

 



نویسنده : » ساعت 8:8 صبح روز پنج شنبه 83 آذر 5